Jag är nu klar med min första idé som riktar sig mot Jägermeister-reklamen som sändes för ett par år sedan.
Det visas tydligt i reklamen hur kul människorna som dricker Jägermeister har och hur töntiga och tråkiga de som inte dricker är.
Rent spontant tycker jag att det är osmakligt att framställa alkohol som något coolt i reklamer när det faktiskt är något som i vissa fall är väldigt förödande.
Jag får känslan att de anspelar på de grupptryck som många unga upplever, att man måste dricka för att vara cool.
De vuxna tittarna genomskådar nog detta relativt snabbt men för alla är det inte lika självklart.
Att förljuva synen på alkohol YTTERLIGARE är bara idioti.
Därför valde jag att ta just denna reklam och göra en antireklam av den som visar hur "ocoola" saker som alkohol kan leda till.
Eftersom denna bild var mycket enkel att göra så har jag valt att göra en till antireklam som jag snart ska börja att jobba med, den handlar om smala modeller och förebilder i reklamvärlden.
Här är min antireklam mot Jägermeister
Orginalet;
Min bild;
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar